torsdag 31 mars 2011

Att blogga

Blogga varje dag, nä det funkar inte märker jag. Lika bra att tala om det på en gång. Som just nu vill jag bara gå och sova efter att haft minstingen på armen i en timme, skrikigt helt hysteriskt. Vad gör jag? Har ingen som helst aning om varför hon gråter. Ont i magen, tänder, mardrömmar...känner mig hjälplös ibland. Jag blir ju också ledsen när jag inte kan/får trösta. Försöker med allt, att bara vara tyst och låta henne skrika, trösta med "såja såja", säga åt henne att hon nu får sluta och försöka berätta (lätt för nån som knappt kan prata), Frågar henne om hon har ont och pekar överallt på kroppen, kokar välling...ja allt möjligt försöker jag med. Sätter på en film, Teletubbies, då brukar det fungera när hon fokuserar på annat.

Teletubbies, herregud vilka figurer. Hej hej...hejdå.. hej hej hejdå. Tjata tjata, men ungarna tycker om dom tjatpellarna. Annat var det på min tid..Drutten och Gena, Televinken..men det är väl för lite äldre barn men ack så bra ha ha. Sedan fanns det visserligen sämre program som Vilse i pannkakan och BanaManne "Titta, en banaaaan". Ah just det! Kommer någon ihåg han som visade hur kroppen fungerade? Den var ju jättebra och Doktor Krall och tårtan. Jo nog fanns det lite kul! Och tecknade pärlor!

Hejsan
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar