söndag 13 mars 2011

Här är jag

Hoppas ni haft en trevlig helg! Jag har hållt mig ifrån lappen i helgen. Igår var det en strålande dag och vi var ute massor. På kvällen var det Melodifestivalen förstås och nu är det bara att heja på Saade så gott det går på Eurovision. Idag har vi varit kulturella o varit på museum i stan, Evolutionmuseet. Trodde jag hade varit på allt, hur i sjutton har vi kunnat missat detta är en fråga. Borde ha hört från någon tycker jag. Det var i alla fall jättebra och många många djur, tycker absolut det är sevärt. Och kvällen har avslutats med Solsidan, bad och detta inlägg :-)

Alla naturkatastrofer gör mig ledsen och tycker synd om alla drabbade människor. Jag mår bara dåligt när jag läser tidningen om allt negativt som händer överallt. Jag kommer inte skriva så mycket om sånt i denna blogg, det bara tynger.

Undrar om man kan sörja omedvetet? Vi har supertråkiga färger i våran lägenhet. Jag är mycket för ljust, Indiskt, romantiskt, färgglatt, mjukt. Men vi har svart, beige, vitt, brunt överallt utom i barnens rum. Hur kan det komma sig?  Herregud så dystert! Korkad som jag var idag köpte jag en SVART gardinkappa till köket...det är vår i luften. Kanske stora tyg-gerbier finns som jag kan sy på? Emelies pysselfjädrar kanske jag ska sy upp ha ha Det är ju Påsk snart! Det värsta är att allt nästan är nyinköpt. Hmmm dags att köpa heminredningstidningar och suga åt sig lite inspiration.

Hejsan Svejsan
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar