torsdag 24 mars 2011

Spegel spegel...

...på väggen där. Idag är det en riktigt FUL-dag! Vissa dagar kan jag tycka att jag ser hyfsad ut, strålar lite och mår allmänt bra. Men...vissa dagar är helt tvärtom. Spelar ingen roll hur mycket eller litet jag spacklar på mig. Sminket vill inte sitta kvar ens en tim. Ringarna under ögonen lyser igenom, håret risigt och de tunga ögonlocken svullnar inte av förens nästa dag vid lunchtid. Hur kan det vara så? Att sminket "rinner" av liksom? Det är precis som sminket fastnar kvar på spegeln och flinar åt én när man går ut genom dörren. "Hejdåååå gumman, ha en bra daaaag! he he he) Jag behöver inte ha vaknat på fel sida en sådan här dag eller ha hänt något. Det bara blir. (Jävla spegel, ska slänga ut den)

Fast nog är det brist på energi när sådana här dagar dyker upp. Tror inte jag har joddlat upp ur sängen i alla fall. Appropå säng så har jag legat i en liten Emelie-säng i natt. Hård, kort och allmänt för liten för mig. Tänkte att det blir bra att sova här när Emelie ligger i vår säng och kanske Linnéa ligger kvar i sin säng hela natten denna gång. Men jag vaknade själv i barnens rum. Fast det funkade rätt bra när jag tänkte efter, sova helt själv en hel natt...inte så tokigt för det var ett tag sen kan jag lova. Tar gärna lite krämpor bara jag får sova uuuut :-)

Idag har Emelie varit pigg så vi var ut en sväng när det blåste isvindar som mest och jag glömde både mössa å vantarna hemma. Efter fem minuter frös jag ihjäl och Emelie sa efter en kvart att vi kunde ställa oss i en port ett tag. En port? Nä fy, hem är väl bättre? Nä...i en port! Linnéa vägrade vantar fast händerna var som isbitar så jag mutade ungarna till bilen...vi tog en Drive In på MAX och köpte varsin glass (varmt i bilen) och ställde oss på en parkering för att mumsa. Mysigt! Sen slocknade båda två i bilen så det var bara att köra upp lite bensin. Skönt ändå för en annan att komma ut ur lägenheten ett tag och bilen är varm o vindtät.

(Ang gårdagens beställning av kläder så bidde det inget denna gången heller. Fyllde kundvagnen men struntade i att beställa. Ibland är det billigast att ögonshoppa lite.)

Hejdå
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar