fredag 18 mars 2011

Helg igen då

Härliga fredag nu är du här :-) I handen har jag mellan orden ett glas rött och sneglar på ett sådant roligt program. 101 sätt att åka ur en gameshow. Vilka tuffingar! Riktigt kul att se när de väntar på rätta svaret.

Vågar knappt nämna detta men i februari hade vi en sväng av magsjuka här liksom många fler. Den j-vla basilusken har letat sig hit igen en månad efter, Linnéa har fått hinken nu :-( Lilla gumman. Pigg och alert mellan varven, ingen feber. Konstig magsjuka tycker jag. Hon är visserligen lite snorig och slemhostig så det kan ju bli en sån hostslemspya som kommer upp men jag vet inte. Jag struntar i vitpepparn denna gång och låter det ha sin gång om det nu är så.

Idag strosade jag i min alena på Ikea. Åh så mysigt det var, tog en kärra och en kasse som jag fyllde lite smått. Servetter billigt alltid bra att ha i skåpet, rosa denna gång, nu ska vi ha färg i huset. Sen blev det två färgglada småblommiga påslakan till ungarna och ett stort täcke till Emelie. Två små vaser som jag önskat att jag hade här om dagen när jag köpte två knippar med tulpisar. En bunke (kan alltid vara bra att ha till nåt). En rosa blomma på en affisch som har fått byta plats med grå skog på väggen i v-rummet. (färg sa jag ;-) bra va?) Lite ljus, alltid en packe med värmeljus, går åt som smör hos oss.

På söndag blir det en ny bänkskiva med diskho! Här ska fixas och grejas, ny färg på trä, ny tapet, bänkskiva, fläkt och kakel. Köket ska bli sååå fiiiint! Så det är bara att sätta igång at once, å söndag är en bra dag att börja på! Vi lär väl aldrig flytta någonstans eftersom det är mycket dumt att lägga miljoner miljoner på ett hus, vi ska kunna gå på bio också ;-) Men oj vad det är svårt att välja färger...nu har jag starkt bestämt att det ska vara varma färger. (lägger ut bilder när det är klart) Det är väldigt bildfattigt på min blogg, får bli ändring på det!

Nu har jag nog skrivit för igår och i morgon så här tar jag en paus till söndag :-)

Trevlig Helg på ER!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar