tisdag 22 mars 2011

Gilla läget...kräksjuka

Igen, blir gaaalen. Stackars barn! Och precis när vi tror att det lugnat ner sig, när jag rullat ut våran fina långhåriga matta och tagit bort filten från soffan...Blurp! NEJ! Rakt på allt, luktar kräk nu må jag säga. Stackars Emelie, tack och lov är Linnéa iallafall bra nu. Har haft en snäll mamma som vabbat åt oss idag, trotsat kräksjukan och varit här. Det kallar jag för hjältedåd! Tack mamma!

Det är en udda magsjuka. Det börjar med kräk en natt, sedan är de pigga i två dygn för att sen kräkas igen + nr två. Lite trötta förstås på samt en liten febersväng. Så när man tror att det är över så är det igång igen. Jag varnar er som kanske drabbas.

Har massor på jobbet men nu är det bara att gilla läget och vara hemma resten av veckan. Karln har redan vabbat hälfen och mamma så nu är det min tur. Att saker och ting alltid faller på samma tid, det slår väl nästan aldrig fel? Blir man bjuden på fest för en gångs skull så dyker det upp flera inbjudningar på exakt samma dag en gång om året typ. Eller som nu, allt hopar sig på samma vecka. Rätt komiskt och skrattretande ha ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar