lördag 26 mars 2011

Vårfint

Nu är det dags. Förnyad färg på snickerierna, ny bänkskiva och kakel skall sättas. Idag blev det slipning. Bänkskivan är köpt men först skall kaklet rivas innan skivorna fästs på plats. Vi har turen att få hjälp av min mamma och hennes man. Tack och lov, annars blir vi aldrig färdiga. Jag är så ivrig så den ena bänkskivan har jag redan lagt på lite tillfälligt. Det blir kanon! Längtar tills det är klart. Det kommer att bytas knoppar också!


Men jösses vad med damm det blir, liksom förtränger det varje gång. Äh det är så lite så inte behöver vi plockar ut allt, maskinen har ju en dammpåse också. Trodde vi. Damma damma ut i hallen in i resten av rummen samt i skåpen i köket. Diska diska! Ja just det, borde kanske ha rivit kaklet först så det var gjort. Men...det är så kul att damma och städa så vi gör det en gång till istället (ironiskt!) Jo, en får ta sånt när man är lite ivrig hi hi. Men tänk så kul och fint det blir!

Vi har varit runt med ungarna på det ena och det andra idag. Tog en lunch på Drive In Sibylla och satt i bilen och mumsa. (ja, denna helg med hihi). Men jisses så trångt och kladdigt det kan bli i bilen, vilket vi verkar förtränga för varje gång. Servetter, påsar, ketchup, cola-spill överallt...överallt. Men nog är det mysigt ändå!

Egentligen så är jag väldigt duktig på att planera och greja. Är en jävel på att packa bilen när det behövs och att ställa disk i maskinen. Mer än vad min karl är kan jag tala om ha ha Får alltid möblera om för att ställa in dubbelt så mycket. Ligger väl i generna ;-) (borde jag säga det hmm) Ja ja generna säger att jag kan allt, jag är visst både karl och kvinna på samma gång ;-)

Urkvinnan
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar