tisdag 29 mars 2011

Tid

Ja klockan ställdes ju om i söndags och det känns..två gånger om året. Sicket påhitt! Allt blir ju galet, man har vant sig att äta på en viss tid, gå upp eller gå att lägga sig en viss tid, t o m prutta på en viss tid. Jag skulle behöva vänja in mig fem minuter varje dag en månad innan (räcker det?). Så morgontrött och förlorar ytterligare en timme. Gäääsp! Nu känns gruset som stenar i ögonen istället. Men snart i vår så piggnar jag väl på mig lite och skuttar ut på ängarna som kossorna. Ja, lite som en ko är jag visst ha ha.

Idag lagade jag en jättegod fiskgratäng från matkassen vi får hem, det tråkiga var miljoner ben i  fisken. Allt hinner bli kallt innan jag plockat ut dem för ungarnas skull och själv satt jag med fingrarna i munnen hela tiden och lirkade ut de små rackarna. Det blev inte mycket njuta av middagen. Föresten så åt inte Emelie heller för hon somnade i soffan och har sovit sedan dess.

Då blev det lite måla för mig ikväll, härligt! Måla måla det blir så bra så. Ni får se bilder före och efter när det är klart. Varför kan det inte gå att måla över färg på kakel eller finns det färg? Har då aldrig hört eller sett något men det vore väl en hyvens grej att kunna köpa. Kakelfärger.

Natti
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar